Mål, prosesser, treningsprogram og starten til å finne din måte å gå, gogge, jogge eller løpe effektivt og riktig.

Mål, prosesser, treningsprogram og starten til å finne din måte å gå, gogge, jogge eller løpe effektivt og riktig.

Mål 7 bente

Nå starter vi på veien mot en god hverdagsform. En form som skal gi deg en sterk fysisk plattform i hverdagen, får å kunne nå dine delmål, mål , ha energi til utfordringer og overskudd til å leve dit liv slik du ønsker.

Mål 1

Tenk, du har tid til å komme i din perfekte form til å gjennomføre halvmaraton i år… Da handler det ikke om å løpe for å vinne sin klasse eller en sluttid på under to timer … Det handler det å gjennomføre på under 3 timer … Det kan du … Om du vil … Det er en utrolig opplevelse å gå over mållinjen … Bli med å kjenn på seieren … DIN seier, når DU går over mållinjen. Jeg ønsker deg med på en spennende reise … Din maraton reise kan starte i dag … Mot en mållinje med en medalje som er en god hverdagsform.

Mål 8

Det er kun opp til en person om du skal klare å få medaljen … Det er deg.

mål 4

Nå trenger du ikke pulsklokke og fantastisk utstyr … Du trenger din vilje til å ta vare på deg selv, er par gode joggesko og klær som i vinterkulden holder deg varm.

RAQ !-3

Neste steg mot det å få medaljen, det å gå over mållinjen på halvmaraton eller skape den gode hverdagsform, er å sette følgende mål:

Roma 2015 - 9

Sett av tid :

Tid til din trening. Investering i deg selv for å bygge opp en hverdagsform som frakter deg igjennom ditt livsmaraton. En hverdagsform som du enkelt kan bygge opp og som er et spennende verktøy for å nå dine mållinjer.

blogg_004

Når du har satt av tid, helst tre ganger i uken … Så skal du sette av noen mål 🙂

Roma 2015 - 2023

MÅL:

Treningsprogrammet ut januar et at du tre ganger i uken er ute å går, gogger eller jogger.

Nå skal du vende deg selv til å sette av tiden og kroppen til å prestere.

Du har følgende mål med hurtig gange, “gogging”  eller jogging:
Første mål : Du skal klare 3,5 kilometer på 30 minutter
Andre mål : Du skal klare 7 kilometer på 60 minutter

Merete Roma Blogg

Du vil hurtig klare å gå 3,5 kilometer på 30 minutter, og da har du akkurat den gjennomsnittsfarten du trenger for å komme i mål og få medalje på hel og halvmaraton… Eller du 
Ta på deg godt med klær i kveld og gå en tur på 30 minutter og klarer du en time er det fantastisk.
Du har et par oppgaver når du er ute på din vandring eller «gogging» i kveld.

Tenk på din holdning:

1) Se lett opp, med en gang du ser ned i snøen så får du en feil holdning og krummer deg sammen.
2) Frem med brystet.
3) La magen få fri … Ikke hold den inne, husk å pust ut … «Innpust» kommer automatisk
4) Når du går, gogger, jogger og løper er det viktig at alle kroppens bevegelser går i «fartsretningen»  Når du er ute i kveld er det flott om overdriver og bruker armene som en sprinter kombinert med en langrensløper. La tomlene nesten nærme seg øreflippen og la armen pendle bakut så langt du ville bruke en stav.

I morgen skal vi snakke om hofter, ben og føtter.

Så i kveld så tenk på blikk, bryst, maven som skal få fri, «utpust» og pendling av armene i fartsretning … I kveld skal du bevege deg som en blanding av en sprinter, desurhest og en modell.
Stolt og vakker!

Roma 2015 - 8

Dette klarer du … Bli med mot spennende mållinjer!

Roma 2015 - 12

Vil DU … Kan du … Nå skal vi to legge ut på en reise mot et hverdagsform som også kan deg en medalje på halvmaraton i mai.

Merete & Vibeke

Vil du, kan du bli med på en fantastisk “Eventyr og Løpeeventyr” i Trieste hvor vi sammen “gogger” – vandrer og presterer et halvmaraton på under tre timer … Medaljen som du vil få, vil vise deg at du kan om du vil … Det handler om din vilje til å skape en god hverdagsform som gir det et liv med overskudd. Et liv med god form, glede og et fantastisk nettverk.

Du er velkommen på en spennende livsreise … Bli med.

Arina 2

Livet skal leves.

Her er informasjonen om reisene: http://femirun.no/reiser.html
Her er litt info vedrørende trening: http://femirun.no/trening.html
Gleder meg til å være sammen med deg hver dag på bloggen .
Hver dag på vei mot en god hverdagsform og et godt livsmaraton!

Roma 2015 - 26

Ikke glem:

30 minutter hurtig gange om dagen = Overskudd

Fysisk aktivitet er ferskvare. Vi må ha våre daglige doser. 30 minutter om dagen til en intensitet som tilsvarer rask gange hjelper til å høste positive og godt dokumenterte helsegevinster av fysisk aktivitet.

La sofaen, TV og rengjøring få fri! Støvdinosaurer kan leke seg under sofaen mens du er ute og går deg til bedre helse, overskudd og godt humør.

 

 

 

 

HUSKELISTE:

 

green-europe-marathon-parte-dalla-slovenia-trieste-corsa-maratona-running_1

◦ Sett av treningstid
◦ Du fortjener å være i form, sett av tid til å investere i deg selv
◦ Få hjelp til å finne sko som passer deg◦ Mat og drikke er viktig
◦ Finn gode treningsklær◦
◦ Definer dine mål og delmål
◦ Belønne deg selv etter treninger, når du når delmål og mål

 

 

Ascot

 

Gleder meg til kveldens trening!
Hilsen & Klem
Vibeke

FemiRUN – FemiRoma