Overskudd, glede og en kropp og hjerne som trives.

Din vilje, hjernen, kroppen og ditt livsoverskudd –Du har valget

 

 

I dagens blogg skal jeg ta for meg:

  • Trening frem til Maratona di Roma og for deg som skal begynne å trene

  • Camp FemiRUN og trening hjemme

  • Din vilje, hjernen, kroppen og ditt livsoverskudd

Maratona di Roma – for meg er det verdens beste maraton. I 2014 stod jeg og tok imot 135 FemiRUN kvinner ved målstreken. 10 av kvinnene som deltok, hadde vært med på løp før, men de fleste startet å trene ca. 10 måneder før. Kvinner i alderen 19 til 69 år, i alle aldere og former.

FemiRUN Maratona di Roma

Snørr, tårer og svette fra 153 kvinner var jeg dekket av og utrolig lykkelig for at de og jeg hadde nådd målet. Mitt mål, var å kunne delta kort tid etter to våkne hjernekreftoperasjoner som motivator og inspirator.

 

I 2016 og 2017 stilte mange FemiRUN kvinner til start i Maratona di Roma og det var en stor glede å få lov til å delta, det å motta medaljen – en premie som betyr, vilje, gjennomføringsevne, måloppnåelse, glede og LIVET.

Det å LEVE!

 

1.april 2018, går neste startskudd i Roma. Arina har et delmål og mål. Det er å komme til 21 kilometerpassering innen 3,5 timer og til målstreken på 7,5 timer. Det er en stor glede å få lov til å være hennes coach.

 

Det å stille opp i et løp, det å begynne å trene, handler om å tørre å sette seg positive mål.

 

Camp FemiRUN hadde sin første inne trening i går. Kvinner i alle former og form var deltagere. Flere av damene har ikke trent på lenge og en har ikke trent i sitt voksne liv. Er utrolig stolt over kvinnene som har bestemt seg at de nå skal nå sine mål og Camp FemiRUN er et delmål.

 

De har satt et mål, det å ta kontroll over eget liv med blant annet trening. Treningen er tilpasset alle. Vi trener i 1,5 time med blant annet vandre – løpe teknikk, styrke, bevegelighet og pust.

Deltagerne har fått i innspill om å sette av en time per dag til trening. Styrketrening og vandring.

Her er blogger som gir innspill, motivasjon og inspirasjon:

 

 

Løpedrill og bakkeløp :https://blogg.femiroma.no/?p=2078

 

Styrketrening : https://blogg.femiroma.no/?p=2039

 

Treningsprogram og veien til å sette positive mål: https://blogg.femiroma.no/?p=2022

 

Det handler om å ta vare på seg selv, det å styrke «kropp og sjel», for å få en hverdag med overskudd, livsglede og kanskje sette seg hårete mål som å delta i en maraton.

En time hver dag med hurtig gange er akkurat det som skal til for å trene opp kroppen til å gå Maratona di Roma på 7,5 timer i løpet av 3 måneder. Investerer vi også i lett styrketrening og langturer i helgen på ca. 4-6 timer så er det mulig å komme ned i 6 timer.

Det handler om å velge

Din vilje, hjernen, kroppen og ditt livsoverskudd.

Livet er et ensomt sted, så det er viktig å skape et godt liv, som vi selv er ansvarlig for. Jeg leste en artikkel om at hjernen er det organet som påvirkes mest av fysisk trening. Det viktigste vi kan gjøre er å ta vare på hjernen. Min hjerne er blitt skåret i og jeg vet hva som skjer når man våkner med en «ny» hjerne. Jeg er uendelig glad for at jeg var i god form da jeg ble syk og på veien til et nytt liv.

Les artikkelen, bli inspirert og finn din motivasjon og lag positive treningsmål.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2017/12/25/195355473/hjernen-er-det-organet-som-pavirkes-mest-av-fysisk-trening

I morgen gleder jeg meg stort til å møte FemiRUN kvinnene i Trondheim.

Bor du i Trondheim er du hjertelig velkommen!

Her kan du melde deg på : https://www.facebook.com/events/1580539975339116/

Velkommen til FemiRUN: https://www.facebook.com/groups/femirun.femiroma/638361276330987/?notif_t=group_activity&notif_id=1471505088653403

 

Ønsker deg en aktiv og livsglad dag 😊

Vibeke

 FemiRUN

 

FemiROMA til FemiRUN – Boken med treningsprogram, inspirasjon og motivasjon: Link – Kjøpe boken        

 FemiRUN

FemiROMA til FemiRUN – Boken med treningsprogram, inspirasjon og motivasjon: Link – Kjøpe boken     

Bli med på et livseventyr, en reise med FemiRUN