Snytt!!

VEIEN TIL MARATONA DI ROMA !!

Blogg 9

av Liv Lillevevang

Snytt!!

Ja det er sant, god følelsen kom ikke, og jeg gikk ut av treningsstudioet og følte meg rett og slett snytt! Hva skjedde jo; jeg bestemte meg for å ha en intervalløkt på tredemølla. For litt over en uke siden skulle jeg ha en runde med hurtigintervall på tredemølla. Jeg hadde bestemt meg på forhånd på hvor mange sekund jeg skulle løpe fort og hvor mange sekund jeg skulle hvile. Stilte inn tredemølla på fart og stigning og gjorde meg klar, 1-2-3 og jeg var i gang. Jeg kjente det allerede førte draget, dette gikk fort. Eller rettere sagt det gikk altfor fort til å holde i så mange drag jeg hadde håpet på. Jeg klarte 5 drag og det var det.
«Snytt» tok over i stedet for god følelsen. I stedet for å fokusere på at jeg faktisk klarte 5 drag i full fart så kom «snytt» følelsen. Jeg skulle da klart mer enn 5 drag var tanken som snurret oppi hodet når avsluttet treningsøkten.  Hvorfor «snytt» følelsen vant foran god følelsen vet jeg ikke.
Neste dag gikk jeg tilbake på treningsstudioet for å prøve å få tilbake god følelsen. Jeg var lenge i tenkeboksen om jeg skulle prøve meg på hurtigintervall på tredemølla nytt eller lang roligtur på tredemølla.

Da jeg kom inn i rommet med tredemøller og spinningssykler satt ei venninne allerede på spinningssykkelen. Hun var midt i oppvarmingen til ei spinnings økt på 5minx5drag.  «Bli med da vel», ropte hun til meg, ja hvorfor ikke tenkte jeg og satt meg på spinningssykkelen. Det var lenge siden jeg hadde hatt ei skikkelig spinnings økt og det var akkurat det jeg trengte. I det jeg satte meg på sykkelen kjente jeg at dette var det rette i dag. Tusen takk til Hilde! 🙂
Etter spinnings økten var god følelsen tilbake og tanken på å bare klare 5 drag på hurtigintervall var snudd, 5 drag er absolutt godkjent og godt nok.

Ønsker alle en fantastisk fin dag 🙂
Klem fra Liv

 

 

Ikke glem å meld deg på FemiRUNs marsmåneds utfordring :

FemiRUN inviterer deg til en aktiv mars måned.  – 45 minutter aktivitet om dagen.

FemiRUN inviterer deg til å dele dine gode tips om trening, motivasjon, inspirasjon, klær, sko o.l. til kvinnene som for første gang skal delta i en maraton.

Når FemiRUNkvinnene får sin medalje 2. april for sin utholdenhet, råskap og styrke, vil vi trekke «vinnere» blant de tips dere har gitt oss. Medaljen er:

Sport Nutrition fra New Nordic og FemiRUNs startnummermagneter.

Velkommen inn for å heie og motivere jentene frem mot startlinjen med gode tips og heiarop. Bli med oss på oppkjøringen og veien frem til medaljen.

 

Ønsker deg en aktiv og flott dag!

 

FemiRUN

FemiROMA til FemiRUN – Boken med treningsprogram, inspirasjon og motivasjon: Link – Kjøpe boken        

http://www.newnordic.no/all-products/sports-nutrition