Søndagsturer – Delmål, halvmaraton og mat og drikke

Søndagsturer – Delmål halvmaraton, mat og drikke

FemiRUN har fast langtur hver søndag. Det blir det lagt opp til at man kan gå en maraton, hvis form og tid tillater det. Eller man kan gå kortere hvis man ønsker det.

Jeg vet med selv at det ikke er like lett å komme seg ut om søndagen. Sofaen kan være veldig fristende. Derfor gjør jeg en avtale med Vibeke Bjerg, sånn at jeg vet at jeg kommer meg avgårde.

 

Søndag 5. februar var en ny langtur for meg og klok av skaden søndagen før. Etter forrige tur har jeg lært at mat og drikke er viktig på langturer. Sist søndag hadde jeg ikke med mat og drikke. Det resulterte i at jeg var så svimmel da jeg kom hjem, at jeg holdt på å dette rett i badegulvet. En svimlende erfaring rikere, så hadde jeg meg 2 YT, gulrøtter og vann.

Det snødde bra på lørdagen og på søndagen, så det var veldig tungt å gå.  Planen min var å gi meg på Brynseng og ta t-banen derfra. Plutselig var vi langt forbi t- banestasjonen, og jeg ble med på resten av turen med til Grønland.

Fitbiten min fortalte da at jeg hadde gått 2,1 mil. Det er et halvmaraton. Yessss!

I dag kjenner jeg fremdeles treningstølhet, eller det er fremdeles veldig vondt i hele kroppen. Men det er en god smerte J Jeg er underveis.

I dag tirsdag, skal gå på tur med FemiRUN damene rundt Østensjøvannet. Det er fast hver tirsdag og vi møtes ved lekeplassen klokken 19. Denne turen anbefaler jeg på det sterkeste, passer for deg som ikke har trent på lenge og deg som ønsker å gå en tur.

Fra 1. februar har jeg gått på, Sports Nutrition fra New Nordic AS. For meg som endrer min livsstil, føler jeg at produktet gir med et overskudd i en livsperiode som krever all min energi. Jeg er i en fase hvor jeg trener hver dag og har et possitivt bevisst forhold til riktig ernæring.

 

Cecilie

 

New Nordic sponser meg med produkter.

 

FemiRUN

FemiROMA til FemiRUN – Boken med treningsprogram, inspirasjon og motivasjon: Link – Kjøpe boken        Se filmen