Mirakelkuren, restitusjon og “mål”

 

 

Mirakelkuren, restitusjon og “mål”

Mirakelkur

Leter du etter en kur som kan forebygge de fleste livsstilssykdommer, gi deg et lengre liv, mer energi og overskudd, redusere stress, angst og depresjoner i hverdagen?

 

Denne kuren finnes allerede. De positive effektene er mange flere enn de som allerede er nevnt, kuren er lett å følge og passer for de fleste. Svaret er selvfølgelig trening og fysisk aktivitet. Fysisk inaktivitet er på den andre siden like farlig som røyking, høyt kolesterol og høyt blodtrykk. Er du fysisk inaktiv vil musklene – deriblant hjertemuskulaturen – svekkes, hofter og knær blir lettere overbelastet og skadet, leddene vil fungere dårligere, skjelettet ditt vil bli sprøere, du kan få nedsatt sukkertoleranse, fordøyelsesproblemer, redusert stoffskifte, utvikle overvekt eller fedme, få høyt blodtrykk og psykiske problemer.

Dagene blir nå lysere og igjennom vinteren og frem til 2. april skal treningsbloggen ta for seg veien fra et inaktivt liv til et liv med overskudd.

Hver mandag skal du som nybegynner få gode tips til å komme deg enklere over dørstokkmila 3-4 ganger i uken. Du som trener skal også få gode tips til å beholde inspirasjon, motivasjon, form og gode innspill til å ikke bli skadet eller «utbrent».

Det vil også bli lagt ut gode tips om løpesko, treningstøy, mat, kosttilskudd, gode tips før du stiller opp i løp ol.

I FemiRUN har vi kvinner på alle «formnivåer», fra kvinner som i dag akkurat har begynt å trene og 2 kilometer er lang å gå til kvinner som trener hardt, minst en økt per dag og løper maraton på ca. 3,5 timer.

FemiRUN felleskapet er givende, inspirerende, motiverende og meget lærerikt å få være en del av, det er en unik gave å være med i et slikt fellesskap og få ta del av kvinnenes personlige historier og erfaring.

I løpet at FemiRUNs fire år har vi sett at mange nå elsker å trene. Kvinnene merker at deres mirakelkur gir dem mer energi, glede og overskudd i hverdagen.

Veien fra sofaen til å lykkes å nå målet, et liv med aktivitet hver dag krever også kunnskap for å regulere trening. Enkelte har følt hva det vil si å få idrettsskader og av og til motivasjonen til å fortsette å trene…

Derfor er det viktig at alle får god informasjon, og veien mot nye mål krever også restitusjon.

Les vedlagte artikkel om restitusjon:

Restitusjon

Neste mandag vil du få innsyn i Cathrines mål og treningsprogram. Cathrine skal delta i Maratona di Roma, 2. april og har per dags dato ikke gått lengere en 28 kilometer. I Trieste Green Europa Maraton i mai gikk hun 7 kilometer med krykker og gogget 10 km under Reykjavik Maraton i august 2016 på 1,5 time.

Fokus og tips på enkel «løpeteknikk» vil også bli tatt opp.

Ønsker deg en flott og aktiv uke!

 

Vibeke Bjerg

FemiRUN