Jeg elsker å løpe og vandre i regnet. Ruskevær er balsam for sjelen.

Høsten, mørketiden, regn, slaps, snø og vind er kommet.

regn

 

Jeg elsker å løpe og vandre i regnet. Ruskevær er balsam for sjelen.  Nå jeg vandrer og løper er det for å styrke min kropp og sinn for å skape et overskudd til å nyte senhøst, vinteren og bygge opp «formen» til vårens løp.

Mål 8

Det er deilig å komme hjem til et lunt hjem, varmt vann i dusjen og en kopp het og duftende te.

te

Mange sier til meg at de ikke har tid til å gå turer eller trene.

Person watching television, holding remote control and bowl of popcorn, cropped view --- Image by © Ale Ventura/PhotoAlto/Corbis
Person watching television, holding remote control and bowl of popcorn, cropped view — Image by © Ale Ventura/PhotoAlto/Corbis

 

 

Tid har jeg. Jeg velger å ta den tid jeg trenger på mine turer. Timene jeg bruker hadde jeg ellers brukt foran TV eller en ekstra runde med rengjøring i uken.

Ingen i vårt hus dør av litt støv og rot og TVn får ekstra leveår av ikke å stå på i «utide», når husets beboere er ute på trening og vandringer.

Dagbladet

 

 

Høsten og vinteren gjennom skal 14 FemiRUn kvinner fortelle om hvordan de får tid til å trene og hvilken mål, delmål og mållinjer de jobber mot.

Mål 1

 

FemiRUN bloggene er et knippe av damer i alle aldere, “Former og Form”.

femi

 

Velkommen til å følg FemiRUN bloggen, bli med på 14 kvinners ferd frem mot deres mål.

Mål -672x496

For deg som ønsker å starte opp å trene, så legges det program og tips ut hver mandag.

mål 4

 

Dagens tips er MÅL.

 

Mål – Har du et mål og delmål?

Her er en god fremgangsmåte til å «finne» dine mål:

 

Oppskrifter på gode mål

 

Personlig ansvar: Du kan selv påvirke resultatet

 

Positivt formulert: Hva ønsker du å oppnå (ikke: hva vil du ikke ha)

 

Spesifikt: Beskriv målet gjennom hva du da «ser, hører   og føler». Dette blir ofte beskrivende bevis på for ønsker adferd. Hvordan du skal gå «frem» mot målet.

 

Målbart: Gjør målet virkelig viktig og attraktivt for deg selv.

 

Realistisk: Bryt målet ned i realistiske delmål.

 

Tidsbestemt: Sett et presist tidspunkt for når målet skal være nådd.

 

Økologi: Tenk igjennom dette målet. Stemmer det med dine øvrige mål og verdier.  Vurder hvilken positiv og negativ konsekvens det er for deg å jobbe mot oppsatt mål.    

    

Snart er det en tur ut for å lufte Flora hund og meg selv

Ønsker deg en god og deilig aften <3

 

Vibeke ♥