Dag 3 – Løp ikke etter julefreden, men for deg selv og et overskudd i julen!

Dag 3 – Løp ikke etter julefreden, men for deg selv og et overskudd i julen!


 

33123965-due-bicchieri-di-vino-caldo-con-decorazioni-di-natale-presso-romantico-caminetto

 

 

Ikke dropp fet mat, kaker, sjokolade, deilig drikke og dine aktive pauser nå i julen.

last ned

Kos deg med maten og flotte aktive pauser. De aktive pauser gjør at vi ikke ender oppblåste og uvel i sofaen. Julen skal nytes og ikke behøver vi å sove med oppblåste mager til julefilmen, totalt uten overskudd til å kunne hygge oss.

babbo-natale-di-corsa_OK

 Husk at formen din dabber av raskere etter mye fet mat og alkohol enn ved hverdagens litt enklere kost, og for mange blir dermed starten på det nye året litt ekstra tung.

Heldigvis er det faktisk ikke så mye som skal til for å holde formen ved like i forbindelse med julehøytiden. Og ja, du kan kose deg og legge til de aktive pausene  uten at det blir mye pes og styr.

Julen er en tid for lister, Julegavelister, innkjøpslister og hvorfor ikke en aktivitetsliste?

gruppo62181

Bestem deg på forhånd når du skal trene, aktive pauser, familieturer i skogen en vandring i gjennom byen, leketid med med barn eller en tur i skibakken.

 

240_F_71751759_W1pbTnLoReHXj1Khd9atGD1MiKkqQeun

Lag en liste,  så er tiden satt av til det viktigste i julen, det er deg. Du må nå ta vare på deg selv for å kunne nyte, gi av ditt overskudd til deg og de mennesker du skal omgåes i  julen.

10306238_1551450401807785_960078052631191611_n-728x300

Grinete, overspiste, proppende og trette juleoffer er ikke spennende for noen og slettes ikke ovenfor seg selv.

 

 

068_wallpaper

Ta vare på deg selv, gå ut og nyt det lille dagslyset som er, da reguleres også appetitten.

 

Trenger du litt styrke kan du jo støvsuge, vaske, måke snø eller  bære inn ved . All aktivitet hjelper til å skape et overskudd. Selv om jeg lett har det med å bli sur når jeg gjør rent. Så mitt valg er lett styrketrening hver dag, da smiler jeg og kan ta en jakt på støvdinosaurer etter treningsøkten.

 

 I dag skal jeg meg til vandring med FemiRUN kvinner og lett styrketrening for «englevinger og muskelkorsett» .


images (5)

148667a5cfee36940a62232cd37adabe

Her kan du finne inspirasjon til øvelser du kan gjøre i stuen: Styrketrening FemiRUN

 

Bli med på veien mot en jul med overskudd og veien videre mot spennende delmål og mållinjer i 2018.

Klem

Vibeke

 FemiRUN

FemiROMA til FemiRUN – Boken med treningsprogram, inspirasjon og motivasjon: Link – Kjøpe boken        

http://www.newnordic.no/all-products/sports-nutrition

Nyt tirsdagen!

Klem

Vibeke