Dag 4 – Løp ikke etter julefreden, men for deg selv og et overskudd i julen!

Dag 4 – Løp ikke etter julefreden, men for deg selv og et overskudd i julen!

tavola-natale-660x320

Stress, følelsen av stress. Du puster, heftig inn og kjenner hjertet banke. Oversikten har du mistet og humøret er slettes ikke bra. Stressrød i ansiktet og lett småvarm og svett løper du videre etter alt som må fikses før jul.

Gode råd for onsdagen:

Gå eller jogg i 30 minutter og tenk på rett holdning og pust som kan holde stress på et lavt nivå

Onsdagen er dagen for å trene baken

babbo-natale2

Gå eller jogg i 30 minutter og tenk på rett holdning og pust som kan holde stress på et lavt nivå

Når du  går eller løper så tenk på følgende:

Alle bevegelser skal gå i «fartsretningen»

Haken skal være litt opp, du skal ikke telle grus eller isklomper,  men se etter fugler eller stjerner lavt på himmelen  

Bruk armene, tenke at du er Usain Bolt. La tommelen nesten nå øreflippen og tenk at du trekker deg fremover

Frem med brystet

Frem med hoften

Husk å pust ut, inn puster du mer en nok

I morgen skal vi se mer på plassering av foten 

Det hadde vært flott om du hadde funnet en bakke hvor du prøver ut tipsene som står over. Tenk at du er en blanding av Usain Bolt, en dressurhest, supermodel eller en vandrende italienerinne.

Vær stolt opp med nesen, frem med brystet, skyv hoftene frem, husk utpust og løp eller vandre i en bakke et par ganger i løpet av din halvtimestur.

Tenk hvordan du setter fotet ned i bakken når du løper eller går bakker. Du vil sannsynligvis lande midt på foren eller eller fremmere fot, utrolig spennende.

Det å løpe i bakker får deg til å bruke foten ganske så riktig så vi slipper motstem som når vi lander på hælen og må bruke krefter for å klare å komme over motstemmet.

De siste femti meterne av morgendagens tur vil jeg at du skal løpe baklengs. JA, baklengs og huske dagens tips. Vær stolt opp med nesen, frem med brystet, skyv hoftene frem, husk utpust og løp eller vandre og tenk etter hvordan du setter foten ned. Nå setter du forfoten ned … Utrolig bra! Ta den opplevelsen med deg hver gang du løper, jogger, gogger eller vandrer.

Når vi løper eller går og har riktig holdning og er bevisst på «utpust» klarer vi å vandre eller løpe mye lengre, men vi vil også takle mer stress. Den «rette» pust er ekstremt viktig for at du skal prestere og fungere på mentale og fysiske plan.

Jeg vil anbefale deg å lese boken «PUSTEN »

 https://www.cappelendamm.no/_pusten-anette-aarsland-9788202416263 – HVORDAN PUSTE DEG TRYGG, SUNN OG AVSLAPPET, Forfatter Annette Aarland 

pusten

Onsdag er dagen for å trene baken

bakende

Bruk onsdagen til å føle at du har en bak, prøv deg på de øvelsene som er lagt med. Når du gjør øvelsene er det viktig at du tenker på treningen og ikke andre ting. Du må være bevisst på treningen akkurat der og da. Glem stressen – da kommer resultatene.

Gleder meg til å løpe bakker og trene rumpa 😉 håper du blir med! 

Bli med på veien mot en jul med overskudd og veien videre mot spennende delmål og mållinjer i 2018.

148667a5cfee36940a62232cd37adabe

Her kan du finne inspirasjon til øvelser du kan gjøre i stuen: Styrketrening FemiRUN

Bli med på veien mot en jul med overskudd og veien videre mot spennende delmål og mållinjer i 2018.

Klem

Vibeke

 FemiRUN

FemiROMA til FemiRUN – Boken med treningsprogram, inspirasjon og motivasjon: Link – Kjøpe boken        

http://www.newnordic.no/all-products/sports-nutrition

Klem

Vibeke