Løp ikke etter julefreden, men for deg selv og et overskudd i julen!

Løp ikke etter julefreden, men for deg selv og et overskudd i julen!

 

30 minutter hurtig gange om dagen = Overskudd

I dag er det 16. desember, en perfekt dag på å starte en livsendring.

Arina og jeg, sammen med mange andre FemiRUN kvinner skal delta i Maratona di Roma 8. april 2018, som er et av våre mål og belønning, men før det skal vi nyte julen.

Fysisk aktivitet er ferskvare. Vi må ha våre daglige doser. 30 minutter om dagen til en intensitet som tilsvarer rask gange hjelper til for å høste positive og godt dokumenterte helsegevinstene av fysisk aktivitet.

Prøv nå å la sofaen, juleforberedelsene, TV og rengjøring få delvis fri! Støvdinosaurer kan leke seg under sofaen mens du er ute og går deg til bedre helse, juleoverskudd, godt humør og et godt sexliv.

 

Tenk å kunne sette seg til middagsbordet 24. desember og ståle av overskudd og kunne nyte julefreden.

Det kan du, vi kan klare det. Hvorfor ikke la førjulstiden være en endringstid? En tid som skal gi deg og dine en fantastisk julegave, et overskudd.

foto_principale_1386340844_Palle-di-Natale

La oss starte forsiktig nå. La oss sammen jobbe forsiktig mot nye vaner og ikke heftige nyttårsforsett som vi slettes ikke kommer til å holde, som gir oss dårlig samvittighet og lite overskudd.

Vi kan sammen hjelpe hverandre igjennom en vakker førjulstid med å huske hverandre på å løpe for oss selv og ikke etter julen. Det blir 24. desember uansett.

De aller fleste av oss har mye å gjøre før jul. Det er juleavslutninger, julebord, styremøter, regnskap som skal leveres, hus som skal ryddes, gaver som skal handles inn. Så endelig er kvelden kommet og så er det så fantastisk å falle ned i sofaen foran TV som serverer oss julenostalgi. Julenostalgi, mat, drikke og litt julesmågodt for vi dumper i seng, superslitene etter en førjulsdag. En dag uten noe annen trening enn kanskje julegave shopping og matlaging … En dag fylt med forventninger om å skape den fantastiske jul, som vi fyller opp med å løpe etter julen og ikke ta vare på oss selv.

Det er så enkelt å legge inn noen pauser, dine pauser som gjør at du kan puste og ta vare på deg selv.

Før du legger deg i kveld så legger du treningstøyer frem, for i morgen skal vi sammen ta en liten morgentur. Sett vekkeklokken på vekking 35 minutter før du pleier.

Regner eller snør det er det bare å kle på seg. La oss gjøre dette sammen, la oss ta en morgentur sammen. Er du en vandrer så kjenner du ditt tempo og klarer du å jogge så gjør du det.

I morgen tar vi en morgentur og er en morgentur totalt utenkelig, så velg en kveldstur …

I morgen tar vi neste steg mot juleoverskuddet.  Hvordan vi får til lett styrketrening hjemme?

Bli med på veien mot en jul med overskudd og veien videre mot spennende delmål og mållinjer i 2018.

148667a5cfee36940a62232cd37adabe

Her er 

Her er treningsprogrammet til Oslo Maraton,  NTNU og bloggen til FemiRUN med FemiRUNs program. Les igjennom programmene, tenk etter hva som er riktig for deg. Lørdag er en perfekt dag å starte på, eller hvorfor ikke i kveld? 

Gleder meg til morgendagens morgentur!

Klem

Vibeke

 FemiRUN

FemiROMA til FemiRUN – Boken med treningsprogram, inspirasjon og motivasjon: Link – Kjøpe boken        

http://www.newnordic.no/all-products/sports-nutrition